Szanujemy Twoją prywatność

Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies i inne podobne technologie. Klikając „Zgadzam się”, wyrażasz zgodę na instalację plików cookies oraz przetwarzanie Twoich danych osobowych np. (identyfikatory urządzenia, adres IP) w celach analitycznych i marketingowych w tym dla personalizacji reklam i dokonywania pomiarów oraz w celu dostosowania dostarczanych treści, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie lub ograniczyć jej zakres klikając w „Przejdź do ustawień”.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Verco S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Skwer Wyszyńskiego 5 /6U. Twoje dane osobowe mogą być także przetwarzane przez naszych Zaufanych Partnerów. Klikając „Przejdź do ustawień”, możesz zobaczyć listę naszych Zaufanych Partnerów oraz zmienić swoje ustawienia w zakresie plików cookies. Możesz żądać dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, wyrazić sprzeciw wobec ich przetwarzania i wnieść skargę do Prezesa U.O.D.O.
Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w naszej Polityce prywatności

Oto używane w naszym serwisie usługi, które mogą zapisywać na Twoim urządzeniu pliki cookies. Wybierz odpowiadające Ci ustawienia. Zawsze możesz do nich wrócić używając linku, zamieszczonego w polityce prywatności. Tam też znajdziesz więcej szczegółowych informacji o używanych przez nas plikach cookies.

Usługa Cel użycia Włącz
Cookies wymagane Cookies niezbędne służą do prawidłowego działania strony oraz jeszcze lepszych zabezpieczeń. Niestety nie możesz ich wyłączyć, bo po wyłączeniu nasza strona po prostu nie będzie poprawnie działać.
YouTube Gdy włączasz odtwarzanie filmu wideo na naszej stronie, YouTube otrzymuje o tym informacje z plików cookies należących do YouTube oraz Doubleclick. To czy informacje te zostaną przesłane, zależy od Twojej decyzji o odtworzeniu filmu wideo na naszej stronie.
Google Analytics Korzystamy z tego narzędzia do zebrania danych statystycznych, (na podstawie skróconego adresu IP) o sposobie korzystania przez internautów z naszej strony, np.: ilość użytkowników na stronie, skąd użytkownicy przeszli na stronę, jakie zakładki odwiedzali, czas pozostawania na stronie.
Google Ads Google zbiera informacje na temat tego, jak korzystasz z naszej strony. Dzięki temu możemy w przyszłości kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. My jako właściciel strony internetowej, nie gromadzimy danych pozwalających nam Cię bezpośrednio zidentyfikować.

Wahania poziomu hormonów podczas cyklu miesiączkowego – jak wpływają na kobiecy nastrój?

Gospodarka hormonalna ma wpływ na codzienne samopoczucie. Kobiece reakcje i emocje mogą zmieniać się podczas trwania cyklu miesiączkowego.

Wykres przedstawiający zmianę temperatury podczas cyklu miesiączkowego i termometr

Kilka podstawowych informacji na temat cyklu miesiączkowego

Cykl miesiączkowy u kobiety trwa średnio pomiędzy 21 dni a 35 dni. Najczęściej przyjmuje się, że prawidłowy cykl trwa 28 dni. Na długość cyklu mogą mieć wpływ m.in. stres, restrykcyjna dieta, wahania hormonów tarczycy, za wysoki poziom prolaktyny czy zespół policystycznych jajników. Pierwszy dzień cyklu to pierwszy dzień miesiączki. Po miesiączce następują kolejno fazy: folikularna, owulacja oraz faza lutealna.

Jakie emocje mogą towarzyszyć Ci w kolejnych dnia cyklu?

1 – 6 dzień cyklu – Niski poziom estrogenów i progesteronu jest odpowiedzialny za złuszczanie się błony śluzowej macicy. Szczególnie na początku miesiączki możesz odczuwać skurcze i zmęczenie. Najprawdopodobniej nie masz ochoty na żadne aktywności. Spróbuj delikatnych ćwiczeń i spacerów, które pozwolą rozruszać mięśnie i walczyć ze skurczami.

7 – 13 dzień cyklu – Już pod koniec miesiączki, aż do owulacji rośnie poziom estrogenu, dzięki któremu czujesz się coraz lepiej. Masz więcej siły, poprawia się Twój wygląd zewnętrzny oraz zdolność do koncentracji. To czas, w którym rozkwitasz pod każdym względem. Dopisuje Ci też dobry nastrój.

14 dzień – owulacja – Podczas owulacji oraz na kilka dni przed jesteś w swojej szczytowej formie. Estrogeny osiągają swój najwyższy poziom. Masz ochotę na seks, ale też dużą szansę na orgazm. Twój jajnik uwalnia jajeczko – jeśli zostanie zapłodnione to zajdziesz w ciążę, jeśli nie Twój organizm przechodzi w fazę lutealną.

15 – 28 dzień cyklu – Nagła zmiana w poziomie hormonów znajduje odzwierciedlenie w tym, jak się czujesz. Początkowo wysoki poziom estrogenów utrzymuje się, jednak wraz z jego spadkiem możesz odczuwać zmęczenie i opuchliznę. Skóra produkuje nadmiar sebum, co skutkuje wypryskami. Mniej więcej tydzień przed miesiączką możesz uskarżać się na objawy związane z PMS, czyli zespołem napięcia przedmiesiączkowego. Typowe objawy to: nerwowość, drażliwość, niepokój, bezsenność, niska samoocena i problemy z koncentracją. Mogą pojawić się migreny, opuchlizna spowodowana chwilowym zatrzymaniem wody w organizmie, ból brzucha. Kobiety mają często obniżone libido, a ponieważ w czasie przed okresem produkcja śluzu pochwowego jest ograniczona – stosunki mogą być bolesne. Warto wspomóc się żelem nawilżającym z drobnocząsteczkowym kwasem hialuronowym, który nie tylko ułatwi zbliżenie, ale i dogłębnie nawilży niwelując uczucie suchości. Jest to dobry czas na to, by nie ulegać pokusom na słodkie i tłuste dania, ale przestrzegać dobrze zbilansowanej diety. Zmiany poziomu hormonów są naturalne, ale mogą być bardzo uciążliwe w codziennym życiu. Zadbaj o odpowiednią podaż witamin i minerałów:

  • Witaminy D pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego i bierze udział w procesie podziału komórek
  • Kwasu foliowego, który m.in. wspomaga prawidłowy podział komórek
  • Kwas pantotenowego przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego, syntezy i metabolizmu hormonów steroidowych, witaminy D i niektórych neuroprzekaźników
  • Witaminy B6, która przyczynia się do regulacji aktywności hormonalnej
  • Witaminy B12, przyczynia się do utrzymania właściwego metabolizmu energetycznego oraz pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i odpornościowego

Jeśli wahania hormonów sprawiają, że nie możesz normalnie funkcjonować, zgłoś się do lekarza. Jednak na co dzień możesz wspomóc się suplementami, które wspomagają utrzymanie prawidłowej gospodarki hormonalnej* i uzupełniają dietę w składniki o potwierdzonym naukowo działaniu.

*Witamina B6 przyczynia się do regulacji aktywności hormonalnej.

Żródła
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0166432818303565

OVARIN to suplement diety dla kobiet, zawierający starannie dobrany zestaw składników odżywczych, wspomagających utrzymanie prawidłowej gospodarki hormonalnej*, w ilościach dostosowanych do potrzeb kobiet w wieku rozrodczym. Dzięki zawartości inozytolu, kwasu foliowego, witaminy D i witamin z grupy B, pomaga uzupełnić dietę w składniki o udowodnionym działaniu.

* Kwas pantotenowy (wit. B5) przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego, syntezy i metabolizmu hormonów steroidowych, witaminy D i niektórych neuroprzekaźników a Witamina B6 przyczynia się do regulacji aktywności hormonalnej

Ovarin